Vanliga frågor & funderingar

Var har ni fått mina uppgifter från?

Våra uppgifter kommer från Transportstyrelsens Trafikregister.

Vill du inte längre få erbjudanden från oss kan du anmäla om en reklamspärr direkt till vår kundtjänst.

Hur gör jag om jag inte vill få fler erbjudanden från er?

Vill du inte längre få erbjudanden från oss kan du anmäla om en reklamspärr. En anmälan om reklamspärr kan göras direkt till vår kundtjänst.

Vad händer med min garanti om jag byter fordon?

Eftersom att våra garantier är direkt kopplade till ditt fordon så kan det vara bra att dubbelkolla så det nya fordonet omfattas utav våra garantivillkor. Då måste en ny garanti tecknas och kan enkelt göras på våran hemsida eller ringa in till kundtjänst. Fordonet behöver uppfylla ett antal kriterier och vi rekommenderar dig att läsa garantivillkoret för fullständig information.

Jag har fått ett erbjudande men för fel fordon?

Eftersom garantin är kopplad direkt till ditt fordon så ber vi dig att återkoppla till kundtjänst snarast möjligt.

Vid eventuell skada på ditt fordon kan du fylla i en skadeanmälan på vår hemsida. Vid akut ring vår kundtjänst.
Vid tecknande utav garantin ser du till att bilen varit skött enligt tillverkarens föreskrifter, till exempel att bilen varit korrekt servad samt att tidigare reparationer har utförts fackmannamässigt.
Se specifika villkor för respektive garantibevis för att ta reda på exakt vad som innefattas.
En förlängning av garantin skall göras inom garantiperioden. För att se exakta löptider på respektive garantinivå kan du gå in under ”Våra produkter”.
I de fall då reklamationen omfattas av våra villkor står vi självklart för felsökningen av fordonet. Om våra villkor inte omfattar skadan/felet på fordonet bekostar ägaren till fordonet felsökningsavgiften. Vi rekommenderar att betala felsökningen på plats i samråd med verkstaden.
Det är viktigt för oss att vara snabba i vår återkoppling. Hos oss undviker du bortfall av din bil en längre tid. Vår ambition är att återkoppla inom max 7 dagar.
Du kontaktar oss smidigast via info@garantibolaget.se alternativt via telefonnummer 010-603 90 14
Ett köp av en garanti kan du teckna antingen här på hemsidan eller på erbjudanden som kommer hem med posten. Du kan även kontakta oss för rådgivning när det kommer till köp av en garanti till din befintliga bil.

Om du har förvärvat vår fordonsgaranti men ångrat ditt köp inom 14 dagar och önskar häva det, vänligen tryck på vår ångerblankett och följ instruktionerna. 

INFO@GARANTIBOLAGET.SE

010 - 209 90 14

FÖRETAGSINFORMATION

SVENSKA GARANTIBOLAGET AB
559399-6928

BANKGIRO

5922-6423

ADRESS

BOX 4042 30244, Halmstad

KUNDTJÄNST

MÅN-FRE 09.00-16.00